جلسه هم اندیشی راه اندازی کانون ها و مجامع سلامت روستایی با دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای استان برگزار شد.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این جلسه با اشاره به ضرروت توجه به اجتماعی شدن سلامت در جوامع بخصوص جوامع روستایی خاطرنشان کرد: اجتماعی‌شدن نظام سلامت می‌تواند راهکاری برای کاهش هزینه‌های حوزه سلامت باشد.

دکتر محسن شهریاری گفت: امروز سلامت یک بحث همگانی است و همه ی مسئولین و ارگان های دولتی و آحاد جامعه باید در امر سلامت مشارکت داشته تا بتوانیم با همکاری سفیران سلامت ، سمن ها، خیرین و مدیران دستگاه های اجرایی در جهت ارتقاء سطح سلامت جامعه از بسیاری از معضلات پیشگیری کنیم.

وی با تاکید بر توجه به خواسته های مردم در این کانون ها یادآور شد: برای ایجاد سلامت در تمامی ابعاد در مردم ، جز اینکه حرف های آنها را بشنویم و مشکلات را با کمک خود آنها حل کنیم راه دیگری نداریم.

شهریاری به ارتباط بیشتر و موثر دهیاران و شوراهای اسلامی با کانون ها و مجامع سلامت تاکید کرد و گفت: با انجام مداخلات و فرهنگ سازی و ارائه اطلاعات مناسب به مردم و جامعه ی هدف می توان از بروز بسیاری مشکلات جلوگیری کرد.

وی با اشاره به افزایش آمار تصادفات در جاده های روستایی اظهار داشت: بررسی نقاط حادثه خیز در مناطق روستایی و ارائه آموزش های لازم به افراد در این مناطق بخصوص به کودکان، می توان به طور چشمگیری آمار حوادث و تلفات را کاهش داد.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بر لزوم افزایش مشارکت مردمی و همچنین آگاهی بخشی به مردم تأکید کرد و گفت: بسیاری از مردم نمی‌دانند که اطلاعات پزشکی و بهداشتی را از چه طریقی دریافت کنند که با ایجاد کانون های سلامت، این مشکل رفع می‌شود.

 


از مجموع 1 رأی