دومین جلسه گروه کاری سلامت و امنیت غذایی خراسان شمالی به ریاست مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دبیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، در این جلسه رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی و نمایندگان ادارات کل حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب، آب منطقه ای، استاندارد و تحقیقات صنعتی، تعزیرات حکومتی، پزشکی قانونی، صدا و سیمای استان، دانشکده علوم پزشکی اسفراین، رئیس اتاق اصناف مرکز استان، معاونت غذا و دارو و معاونت بهداشتی دانشگاه نیز حضور داشتند.
در این جلسه ضمن مرور مصوبات اولین جلسه گروه کاری سلامت و امنیت غذایی استان، گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی نمایندگان ذیربط در این خصوص ارائه شد.
مهندس محمود بهنیا رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی استان در این جلسه فهرست کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت برای سال 1400 را اعلام کرد که مقرر شد در اجرای ممنوعیت تبلیغ این کالاها تمامی دستگاه های اجرایی و نظارتی استان همکاری و اقدامات لازم را به عمل آورند.
از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه، طرح درخواست اداره کل حفاظت محیط زیست استان درخصوص جلوگیری از انتقال و آبیاری اراضی کشاورزی منطقه از لوله های انتقال فاضلاب خام شهرستان اسفراین و طرح درخواست معاونت بهداشتی دانشگاه به منظور جلب مشارکت و همکاری دستگاه های اجرایی استان در خصوص مصوبات کمیته پیشگیری از خودکشی دانشگاه بود که پس از بحث و تبادل نظر اعضای محترم مصوباتی در این موارد به همراه داشت که در سایت دبیرخانه گروه کاری سلامت و امنیت غذایی دانشگاه اطلاع رسانی خواهد شد.