نخستین جلسه گروه کاری سلامت و امنیت غذایی خراسان شمالی در سال جاری به ریاست مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری و دبیری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و با حضور نمایندگان ادارات عضو کارگروه و ادارات مدعو برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، در ابتدای جلسه، مصوبات جلسه گذشته توسط مهندس محمود بهنیا مسئول دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مرور و مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان، گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص مصوبات ارائه کردند.
پیرو مصوبات جلسه گذشته درخصوص طرح درخواست کنترل فروش غیر مجاز قرص برنج درسطح استان و تعیین جرم فروش برای آن، جلسه هماهنگی با دادستانی مرکز استان برگزار و مقرر شد با دستگاه های نظارتی در سطح عرضه استان همکاری و حمایت همه جانبه انجام گیرد و دستگاه های ناظر پیگیر موارد تخلف باشند.
همچنین در مورد اجرایی شدن بهینه طرح ساماندهی شیر خام و فله در استان و سایر مصوبات به تعویق افتاده کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مقرر شد با درخواست تشکیل کمیته صیانت از حقوق شهروندان در سلامت و امنیت غذایی استان هماهنگی های لازم با دادستانی به منظور پیگیری های مربوطه برای اجرای بهینه آنها توسط متولیان امر در سطح استان انجام شود.
موضوع بعدی جلسه معرفی توانمندی های پژوهشی-فناورانه دانشگاه علوم پزشکی برای همکاری در طرح های تحقیقاتی مرتبط با سلامت در سازمان ها، ادارات و صنایع استان بود که مقرر شد هماهنگی های لازم در سطح استان به عمل آید و از ظرفیت موجود برای ارتباط تحقیقات با صنعت از حوزه های دانشگاهی و تحقیقاتی  استان به منظور پیاده سازی و اجرایی شدن آن ها استفاده شود همچنین این موضوع به کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان نیز ارجاع شود.
طرح درخواست جلب همکاری در برنامه های هفته مبارزه با دخانیات توسط رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت استان، موضوع دیگر جلسه بود که مقرر شد تمامی دستگاه های اجرایی و نظارتی استان و فرمانداری و بخشداری همه شهرستان ها با سازمان های مردم نهاد استان در این هفته و سایر برنامه‌های مرتبط با سلامت طی سال همکاری های لازم را داشته باشند.
موضوع دیگر اولین جلسه گروه کاری سلامت و امنیت غذایی استان در سال ۱۴۰۰، طرح و تصویب کلی درخواست دبیر شورای فرهنگ عمومی درخصوص راه اندازی کارگروه ارتقای فرهنگ سلامت در سطح استان بود که مقرر شد پس از ابلاغ آیین نامه مربوطه از سوی اداره کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کارگروه مربوطه، فعالیت خود را با همکاری سایر دستگاه های عضو آغاز کند.
در پایان جلسه طی حکمی از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، حبیب الله احراری به مدت 2 سال به عنوان رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت استان منصوب و مقرر شد اقدامات لازم به منظور جلب همکاری دستگاه ها با سازمان ها وتشکل های مردم نهاد در سطح استان انجام شود.