جانشین معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به همراه تنی چند از کارشناسان، از بیمارستان پور سینای آشخانه و مرکز بهداشت این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش وب دا در جریان این بازدید، دکتر حمید توکلی قوچانی از بخش های مختلف جراحی، پرستاری، بخش پذیرش،رادیولوژی، آزمایشگاه، ارتوپدی، تجهیزات اتاق CPR، بخش جراحی داخلی و اورژانس بازدید و از نزدیک در جریان وضعیت اوضاع بیماران قرار گرفت.
در این بازدید رئیس بیمارستان پور سینای آشخانه از مراجعه حدود سه هزار بیمار به اورژانس از مورخه 25 اسفند تا دهم فروردین خبر داد و گفت: خوشبختانه در جریان سیل اخیر که در برخی از روستاها خساراتی مالی وارد آورد، مصدوم ناشی از وقوع سیل به بیمارستان مراجعه نکرده است.
دکتر حسن برآبادی، در خصوص دو نفر فوت شده در حادثه سیل نیز توضیح داد: یک چوپان از روستاهای اطراف گلستان با وقوع سیل در آب غرق و به این منطقه آورده شده و دیگری نیز چوپانی از اهالی روستاهای اطراف آشخانه بوده است.
وی افزود: این بیمارستان با تمام توان مشغول به خدمات رسانی به بیماران به ویژه در ایام تعطیلات نوروز است.
در بازدید از مرکز بهداشت آشخانه نیز، معاونت بهداشتی این مرکز با بیان اینکه با توجه به جاری شدن سیل و بارندگی احتمال مسدود شدن و دسترسی به راه های ورودی در روستاها دوجود دارد، اظهار کرد: به همین جهت چند ماما به روستاهای محمدآباد، تازه یاب و سایر مناطق اعزام شده اند.
دکتر زهرا جهانی افزود: شهرستان مانه و سملقان در سیل اخیر بیشتر تلفات دامی و خسارت به منازل مسکونی به بار آورده است.
وی اضافه کرد: آزمایشات ازدواج برای زوج های جوان، خدمات رسانی به مادران باردار و بازدیدهای بهداشت محیطی از خدمات شاخص بهداشت و درمان این مرکز در تعطیلات بوده است.

 


از مجموع 1 رأی