دوره تخصصی آموزش سواد رسانه ای در معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار شد.

این دوره آموزشی 8 ساعته که تدریس آن را احسان عباسی برعهده داشت کارشناسان مسئول آموزش سلامت و مدیران روابط عمومی شبکه های بهداشت در شهرستان های استان به مفاهیم ، الزامات و مهارت های سواد رسانه ای آشنا شدند.

این دوره آموزشی با هدف ارتقای بینش مخاطبان در مواجهه با بمباران اطلاعاتی عصر حاضر و مجهز شدن به تکنیک هایی است تا آسیب های ناشی از عدم شناخت اهداف رسانه ها و افزایش دانش نظری تفکر انتقادی و همچنین ارتقای مهارت عملی تجزیه و تحلیل پیام ها و مواجهه هدفمند و مبتنی بر نیاز با انواع رسانه ها و پیام ها برگزار شد.

مخاطبان این کارگاه تخصصی با مواردی همچون اهمیت و ضرورت افزایش سواد رسانه ای، رویکردهای مختلف به سواد رسانه ای، نحوه صحیح مواجهه با رسانه‌ها، تعریف، ویژگی ها و ابعاد سواد رسانه ای، وضعیت سواد رسانه ای در ایران و جهان و شناخت انواع رسانه و ویژگی‌های هر یک آشنا شدند.

همچنین شناخت مدل سواد رسانه ای، بازنمایی (تمایز بین واقعیت و پیام های رسانه ای)، تأثیر جنسیت بر ادراک، مصرف و تولید رسانه ای، آینده تحولات رسانه‌ها، پنجگانه سواد رسانه‌ای، مخاطب‌شناسی و حقوق مخاطب، رژیم مصرف رسانه‌ای و قواعد مشروط و محدود در مصرف رسانه‌ای از دیگر مباحث ارائه شده در این کارگاه بود.

 

 

 

 


از مجموع 1 رأی