دکتر نرگس رستمی گوران رئیس اداره همکاری های بین بخشی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی وزارت بهداشت و هیئت همراه با سفر به خراسان شمالی ضمن بازدید از معاونت اجتماعی این دانشگاه از نزدیک در جریان فعالیت ها و دستاوردهای حوزه های مختلف این معاونت و دبیرخانه ساغ قرار گرفتند.

در جریان این بازدید دکتر محسن شهریاری معاون اجتماعی دانشگاه به تبیین فعالیت ها و دستاوردهای این معاونت پرداخت.

وی همچنین ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های مختلف انجام پذیرفته به برگزاری مجمع سلامت استان، راه اندازی وب سایت معاونت، راه اندازی کانون های سلامت در استان، ساماندهی مراکز خیریه و سازمان های مردم نهاد سلامت، تشکیل شورای پیام گزاران و پیام رسانان سلامت و... به عنوان بخشی از فعالیت های این معاونت اشاره کرد.

همچنین مهندس محمود بهنیا دبیر کارگروه ساغ استان به تشریح فعالیت های این دبیرخانه و دستاوردهای آن پرداخت.

بهنیا یادآورشد: برگزاری چندین کارگروه و پیگیری و پایش و نظارت بر اجرای صحیح مصوبات آن، راه اندازی مرکز اسناد راهبردی سلامت، استفاده از ظرفیت های سازمانی و مردمی موثر در سلامت و ... بخشی از دستاوردهای این دبیرخانه در سال جاری می باشد.

دکتر حمید توکلی قوچانی رییس مرکز تحقیقات مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت در این بازدید با اشاره به تدوین سند سلامت استان گفت: این سند حاصل بیش از سه هزار نفر ساعت فعالیت جمعی و سازمانی و علمی کمیته های مختلف تشکیل شده ذیل این سند می باشد.

وی همچنین با اشاره به تشکیل جلسات مختلف این مرکز از شناسایی و اولویت گذاری عناوین پژوهشی مرتبط با این مرکز خبر داد و افزود: تمامی مستندات و الزامات مورد نیاز و مرتبط با این مرکز بروی سایت اختصاصی آن قابل ملاحظه و برداشت می باشد.

علیرضا ایزدفر مدیر امور خیرین و سازمان های مردم نهاد سلامت این معاونت نیز ضمن تشریح فعالیت سال جاری این واحد از فعال بودن مجمع امور خیرین سلامت در استان خبر داد.

وی یادآور شد: هم اکنون واحد های مددکاری در تمامی بیمارستان های سطح استان در حال ارائه خدمات لازم به قشر آسیب پذیر و نیازمندان می باشند.

رئیس اداره همکاری های بین بخشی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی وزارت بهداشت در این بازدید ضمن مثبت ارزیابی کردن فعالیت های انجام پذیرفته در خراسان شمالی این فعالیت ها را چشمگیر، موثر و قابل تقدیر دانست.

دکتر نرگس رستمی گوران خاطرنشان کرد: بکارگیری و انجام فعالیت های مرتبط با سلامت توسط مردم و سازمان های مردم نهاد باید در اولویت کاری معاونت اجتماعی در دانشگاه ها قرار گیرد.

دکتر رستمی افزود: سلامت یک امر همگانی است و زمانی این موضوع محقق می شود که تمامی آحاد مردم به اهمیت آن اهتمام ورزند.

 

 


از مجموع 2 رأی