نشست مشترک معاون اجتماعی دانشگاه با معاون سازمان اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی برگزار شد.

دکتر محسن شهریاری در این نشست با اشاره به نقش موثر و تاثیر گذار واقفین در حوزه های مختلف سلامت تاکید کرد: حضور واقفین سلامت می تواند کمبودهای درمانی استان را جبران کند.

شهریاری ضمن تقدیر از خیرین و واقفین که در امر سلامت فعالیت می کنند گفت: طی سالیان اخیر فعالیت ها و دستاوردهای خوب و موثری در این حوزه اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه منابع دولتی به تنهایی جوابگوی حل مشکلات درمانی نیستند، گفت: ما باید به سراغ مشارکت‌ مردم و خیرین در این حوزه برویم؛ تا بتوانیم کمبود‌ها را جبران کنیم.

وی همچنین با اشاره به اهدای اعضای بدن افراد مرگ مغزی به بیماران نیازمند خاطرنشان کرد: این عمل از بهترین نمونه های وقف است چرا که افراد با این عمل انسانی زندگی دوباره ای به افراد نیازمند می بخشند.

همچنین در این جلسه معاون سازمان اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه تعاملات و همکاری های مشترک بین این نهاد با معاونت اجتماعی دانشگاه بسیار اثر بخش است گفت: تعامل و همکاری مشترک بین این سازمان و دانشگاه در رئوس کاری و تعاملی این نهاد قرار دارد.

حجت الاسلام صفری افزود: وقف مشارکتی، کمک به ازدواج جوانان، راه اندازی انجمن یاوران وقف سلامت و اهدای زمین جهت ساخت بناهای مختص موضوع سلامت از اولویت های این سازمان می باشد.

وی بر لزوم اهتمام همگانی جهت ترویج و گسترش فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد و گفت: باید همه دست به دست هم دهیم تا فرهنگ وقف را به بالاترین جایگاه خود برسانیم زیرا از این طریق می توانیم نارسایی ها و کمبودها را در سطح جامعه با کمک خود مردم برطرف کنیم.

 صفری همچنین خواستار ورود خیرین و نیکوکاران و واقفین به حوزه سلامت و برطرف کردن موانع برای حضور خیران در عرصه سلامت شد و ابراز کرد: سلامتی بزرگترین نعمت بشریت است بنابراین باید با ظرفیت‌های مردمی از جمله وقف دسته‌جمعی وارد حوزه درمان شد.

 

 


از مجموع 1 رأی