کارگروه سلامت و امنیت غذایی (ساغ) شهرستان جاجرم با حضور معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار شد.

در این کارگروه معاون اجتماعی دانشگاه بر ضرورت اجتماعی شدن سلامت تاکید کرد .

دکتر محسن شهریاری گفت: به رقم تلاش بی وقفه نظام های سلامت در جهان، هنوز تا دستیابی به سلامت همگانی به عنوان یک حق پایه و انسانی فاصله زیادی باقی مانده است .

وی افزود: باید به سوی تامین امکانات و خدمات سلامت برای آحاد جامعه (فارغ از سن، جنس، نژاد، مذهب، طبقه اجتماعی و....) بدون فشار و سختی مالی حرکت کرد .

شهریاری با اشاره به نقش کانون‌های سلامت محله بیان کرد : این کانون‌‌ها یک تشکل اجتماع محور هستند که در نقاط شهری و روستایی توسط مردم شکل می‌گیرند.

وی اظهار داشت: افزایش سلامت همه جانبه مردم، افزایش سطح مهارت‌های افراد جامعه در عرصه‌های مختلف سلامت و اجتماعی شدن و همگانی شدن مقوله سلامت از اهداف راه‌اندازی کانون های محله می باشد .

وی بیان کرد: کانون سلامت محله به دنبال افزایش مشارکت موثر، کارآمد و پویای مردم در توسعه سلامت خود و خانواده و محلات است و مدیران و سازمان های های مردم نهاد باید به دنبال آن باشند.

شهریاری گفت: امکان مشارکت ساختارمند مردم که به معنای اجتماعی شدن است باید فراهم شود که نتیجه این رویکرد توانمندسازی جوامع محلی است و باید تا جایی که می توانیم کارها را به مردم واگذار کنیم.

 

 


از مجموع 1 رأی