نشست مشترک معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری بجنورد با معاونت اجتماعی دانشگاه به منظور بررسی زمینه های انعقاد تفاهم نامه همکاری های مشترک برگزار شد.

معاون اجتماعي دانشگاه در اين نشست با اشاره به بند ١١ سياست هاي كلي نظام و مصوبات شوراي عالي سلامت و امنيت غذايي گفت : با تاکیدی که این معاونت بر اجتماعی شدن سلامت دارد ايجاد كانون هاي سلامت در محلات بجنورد در دستور کار این حوزه قرار دهد .

دكتر محسن شهرياري افزود: از این رو انعقاد تفاهم نامه ای مشترک بین دانشگاه و شهرداري به منظور ايجاد کانون های سلامت محله ، مجمع سلامت محله و شهرستان بسیار ضروری است.

وی افزود : هم افزايي ، پیگیری اهداف مشترك و تعامل مناسب دو دستگاه زمينه همكاري بيشتر و توسعه را فراهم مي كند.

معاون اجتماعي دانشگاه تاکید کرد : نقش سازمان های مردم نهاد در بهبود وضعیت سلامت و کاهش معضلات اجتماعی و آموزش گروه های تحت پوشش برای مراقبت های فردی، پیشگیری و افزایش ارتقا فرهنگ اجتماعی و سواد سلامت بسیار حائز اهمیت و تاثیر گذار است.

وي افزود: علاوه بر عوامل اجتماعي و فرهنگي؛ محيط كار، امنيت غذايي، بيكاري و... نقش ويژه اي در سلامت داشته و سازمان هاي مردم نهاد وظيفه ارزشمندي در امر اطلاع رساني و جلب مشاركت در حوزه سلامت بر عهده دارند .

شهریای با تاکید بر ضرورت بکارگیری فرهنگ و هنر در اجتماعی شدن سلامت تصریح کرد: بهره مندی و استفاده از فرهنگ و ظرفیت هنرمندان و تمایل مردم به این موضوع فرصت مناسبی برای اثر بخشی مطلوب برای اجتماعی شدن سلامت است .

همچنین در این نشست معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری بجنورد گفت : لزوم هم افزایی و پرهیز از موازی کاری دستگاه های اجرایی اصلی مهم در برنامه های شهرداری بجنورد است .

محمد موفق افزود: بر اساس توانمندی های مشترک بین شهرداری و دانشگاه می توان برنامه ریزی موفقی در امر اجتماعی کردن سلامت انجام داد.

وی خاطرنشان کرد : ایجاد ارزش های اجتماعی با کمک خود مردم و همراهی شدن آن با فرهنگ و هنر می تواند موجب ارتقا سرمایه روانشناختی و اجتماعی در سطح شهروندان شود.

 


از مجموع 2 رأی