نخستین نشست کارشناسان مسئول آموزش و ارتقا سلامت معاونت اجتماعی دانشگاه برگزار شد .

معاون اجتماعی دانشگاه در این جلسه با اشاره به انتقال گروه آموزش سیلامت از معاونت بهداشتی به این معاونت تاکید کرد: قطعا توانمندی های این گروه در اجتماعی شده سلامت نقش بسزایی ایفا خواهد کرد .

دکتر محسن شهریاری افزود: مداخله و همکاری تمامی دستگاه ها و سازمان ها و تشکل های مردمی از ضروریات ارتقا سلامت مردم می باشد که با کمک و همیاری همگانی می توان به ارتقا سلامت جامعه کمک کرد.

شهریاری یادآور شد: راه اندازی خانه مشارکت مردم ، مجمع سلامت محلات با همکاری معاونت اجتماعی و مراکز بهداشت شهرستان ها و مجمع سلامت شهرستان ها از اقدامات ضروری و آتی این معاونت می باشد.

وی با اشاره به مرکز تحقیقات مولفه های اجتماعی بر سلامت گفت: با همکاری این مرکز و معاونت اجتماعی می توان با تعیین اولویت های شهرستانها اقدام به تعریف پروژه های تحقیقاتی کرد .

وی خاطرنشان کرد: توان موثر خیرین و موسسات خیریه و سفیران سلامت و همچنین مشارکت نخبگان ، ریش سفیدان و صاحب نفوذان محلی همواره مورد تاکید بوده و میتوان از آنان به عنوان بازوانی پرتوان بهره گرفت.

شهریاری اظهار داشت: رویکرد اجتماع محور سلامت از وظایف تمامی دستگاه ها می باشد که مورد تاکید مقام معظم رهبری ، رییس جمهور و وزرای کشور و بهداشت و درمان است که باید بصورت جدی پیگیری شود.

وی از شناسایی، اولویت بندی ، ارائه راه کارهای علمی ، بکارگیری توان عمومی ، آموزش مداوم و موثر همگانی به عنوان فعالیت ها و راه حل های پیشرو نام برد.

شهریای با تاکید بر ضرورت بکارگیری فرهنگ و هنر در اجتماعی شدن سلامت تصریح کرد: بهره مندی و استفاده از فرهنگ و ظرفیت هنرمندان و تمایل مردم به این موضوع فرصت مناسبی برای اثر بخشی مطلوب برای اجتماعی شدن سلامت است .

 

 

 


از مجموع 1 رأی