نخستین جلسه مرکز تحقیقات مولفه های سلامت(SDH) در معاونت اجتماعی دانشگاه برگزار شد.

معاون اجتماعی دانشگاه در این جلسه با اشاره به اهمیت دانش وآگاهی و خود مراقبتی در سلامت افراد گفت: حوزه اجتماعی و دفتر مولفه های موثر بر سلامت بایستی با انجام وظایف وزارتی خود بدنبال ارتقا سطح سواد سلامت عمومی جامعه باشند .

دکتر محسن شهریاری افزود : برای رسیدن به این مهم باید بدنبال تعاملات گسترده درون سازمانی و برون سازمانی و همکاری های همه جانبه باشیم.

وی یادآور شد : یکی از تاکیدات سیاست های دولت در حوزه اجتماعی، توانمند سازی مردم و افزایش حمایت از تشکل های مردم نهاد در سطح استان استان تا از طریق آن بتوان به اهداف تعیین شده دست یافت .

وی با اشاره به تشکیل اندیشگاه های سلامت ، خانه مشارکت ، شورای پیام رسانی ، تشکیل کمیته های شهرستانی و محلی ، خواستار حضور نخبگان ، ریش سفیدان ، صاحب نظران و متولیان در مجامع مختلف سلامت شد .

شهریاری اظهار امیدواری کرد که با راه اندازی اندیشکده سلامت و اجرای طرح تحقیقاتی سند سلامت استان سریعتر به توان به اهداف و چشم انداز استان د رحوزه سلامت دست یافت.

همچنین در این جلسه رییس مرکز تحقیقات مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت (SDH) دانشگاه با اشاره به ضوابط و شرایط راه اندازی و تاسیس مراکز تحقیقاتی اظهار امیدواری کرد که با حضور اعضای هیات علمی و بکار گیری نظرات علمی ، تخصصی و تجربیات آنها در این مرکز بتوان سریعتر مراحل کار را پیش برد .

دکتر حمید توکلی قوچانی اظهار داشت: امیدواریم که با انجام جلسات کارشناسی و بحث و تبادل نظر بتوان در بازه زمانی یکساله موافقت اصولی مرکز اخذ شود.


از مجموع 1 رأی