نخستین جلسه شورای پیام رسان سلامت استان از سوی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تشکیل شد.

معاون اجتماعی دانشگاه در این جلسه با اشاره به اهمیت بالای اخبار ، پیام ها و مطالبی که در رسانه های مختلف منعکس می شود، بیان کرد : این شورا به منظور عملیاتی کردن راهبرد ارتقای سواد سلامت مردم، آموزش و اطلاع رسانی درباره اولویت های طرح جامع سلامت استان به محوریت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تشکیل شده است.
دکتر « محسن شهریاری » تصریح کرد : اخبار غیر کارشناسی و حلاجی نشده می تواند تاثیرات منفی زیادی در جامعه بگذارد و انعکاس اخبار از منابع غیر علمی و نامعتبر نیز می تواند ضررهای فردی و اجتماعی به همراه داشته باشد . 
وی افزود : بحث ایجاد شورای پیام رسان سلامت از مصوبات کارگروه شواریعالی سلامت و امنیت غذایی کشور و کارگروه امنیت و سلامت غذای استان است تا اخبار مربوط به حوزه سلامت از کانال رسمی و معتبر و در راستای ارتقای سلامت مردم انعکاس پیدا کند. 
این مسئول افزود : کلیه پیام ها و خبرهای مربوط به حوزه سلامت استان باید در جلسات ماهانه این شورا توسط اعضا مطرح ، بررسی و سپس رسانه ای شود. 


وی تاکید کرد : اصحاب رسانه و کاربران فضای مجازی زیر مجموعه این شورا قرار دارند و نمایندگانی از آنان انتخاب و با ضوابط این شورا آشنا می شوند تا اخبار مربوط به حوزه سلامت را از این کانال دریافت نمایند . 
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه و رئیس شورای پیام رسانان سلامت استان نیز در این جلسه بیان کرد : ضرورت تشکیل این شورا ، اطلاع رسانی دقیق اخبار حوزه سلامت از منابع معتبر است تا جلوی درج اخبار کذب گرفته شود و شرایط ایجاد آرامش در جامعه فراهم شود. 
مهندس « پیمان فیضی » با اشاره به اینکه 15 سازمان مرتبط به حوزه سلامت در این شورا عضو هستند ، افزود : انعکاس پیام ها و اخبار حوزه سلامت از 15 ارگان مرتبط، قطعا تاثیر بیشتری در جامعه دارد و هریک از این ارگان ها می توانند در زمینه فعالیت ها و وظایف خود اطلاع رسانی انجام دهند. 
وی همچنین تصریح کرد : افزایش سرعت اطلاع رسانی ، ارتقای کیفیت اطلاعات و اخبار ، مراقبت از تداوم و ارتباط پیام های سلامت در ابعاد مختلف و در دوره های زمانی گوناگون ، حفظ و ارتقای حمایت ذی نفعان از برنامه و نهادینه سازی طرح جامع سلامت استان از اهداف شکل گیری این شورا است. 
این مسئول یادآورشد : از این پس در بحث اخبار مربوط به بحران ها ،حوادث و سوانح، جلسات شورا به صورت فوری برگزار می شود و اطلاع رسانی دقیق و با سرعت بیشتری توسط سخنگوی شورا انجام خواهد شد تا از انعکاس اخبار کذب از سازمان های غیر مرتبط پیشگیری شود. 
بر پایه این گزارش در ادامه جلسه هر یک از حاضرین به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در زمینه ارتقای عملکرد شورای پیام رسانان سلامت پرداختند.