دو کانون سلامت محله با حضور معاون اجتماعی دانشگاه در روستاهای حصار اندف و رشوانو شهرستان فاروج افتتاح شد .

در این آیین که با حضور امام جمعه شهرستان و جمعی از مسئولین محلی برگزار شد دکتر محسن شهریاری معاون اجتماعی دانشگاه ضمن تاکید بر اهمیت نقش کانون های سلامت محله گفت: با راه اندازی کانون های سلامت محله می تواند برای جامعه محور شدن سلامت گام های اساسی برداشت .

وی افزود: برای رسیدن به  پوشش 100 درصدی سطح سلامت ، بایستی تمامی نهادها و سازمانها و همچنین افراد جامعه مشارکت داشته باشند .

شهریاری یادآور شد: نظام سلامت کشور به تنهایی پاسخگوی 25 درصد نیازها است و بقیه باید با مشارکت اجتماعی ساماندهی شود، در صورتی که بتوان این 75 درصد را تحت حمایت سایر بخش ها قرار داد بخش مهمی از مشکلات حوزه سلامت حل می شود.

وی ادامه داد: با مشارکت مردم می‌توان نظام سلامت بهتری را برای جامعه به ارمغان آورد و برای ارتقای وضعیت سلامت باید عوامل اجتماعی موثر بر سلامت باید از ظرفیت‌های سازمان‌های مختلف و جامعه بهره‌گیری کرد.

وی باتاکید بر اجتماعی شدن سلامت، مشارکت مردم و افزایش سواد سلامت برای ارتقای سطح سلامت را امری لازم برشمرد و گفت: در سیاست‌های کلی نظام سلامت نیز بر رویکرد اجتماعی سلامت و مشارکت ساختارمند توجه شده است.

 


از مجموع 1 رأی