نخستین جلسه توجیهی و هماهنگی اجرای بسته خدمات پایه سلامت کارکنان دولت با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی استان در سالن اجتماعات معاونت اجتماعی دانشگاه برگزار شد.

معاون اجتماعی دانشگاه در این جلسه با اشاره به نقش سلامت کارکنان دولت در افزایش بهره‌وری سازمانی و رشد اقتصادی گفت: نظـام مـدیریتی از توانمندی های ذهنی، جسمی و روانی کارکنان برای برآوردن نیازهای توسعه و پیشرفت جامعه بهره می برد، بـه همـین دلیل حفـظ سـلامت شـاغلین یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی محـسوب می شود.

دکتر محسن شهریاری افزود: این بسته با هدف تامین، حفظ و ارتقای سلامت جسمی ، روانی و اجتماعی کارکنان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و دستگاه‌های وابسته به دولت تهیه شده و به کلیه دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه سلامت شاغلین نقش مهمی در بهینه سازی ارایه خدمات به آحـاد جامعـه و تکـریم اربـاب رجوع دارد یادآور شد: اغلب کارکنان دولت به دلیل سبک زندگی ناسالم و کم تحرکی در معـرض خطـر هـستند، پیـشگیری، تـشخیص و درمـان زود هنگـام بیماری ها و عوامل خطر آنها امری ضروری است.

شهریاری خاطرنشان کرد: تمامی دستگاهها و سازمان ها باید بر اساس این استانداردهای ابلاغ شده وزارت بهداشت و درمان و در حیطه برنامه عملیاتی تدوین شده، فعالیت های پیش بینی شده را اجرا کنند.

در ادامه این کارگاه کارشناسان مربوطه به توضیح و تشریح دستورالعمل اجرای این بسته پرداختند و به سوالات مطرح شده از سوی حاظرین پاسخ گفتند.

 

 

 


از مجموع 1 رأی