جلسه مشترک مددکاران بیمارستان های دانشگاه با معاون اجتماعی دانشگاه برگزار شد.

معاون اجتماعی دانشگاه در این جلسه با اشاره به نقش مهم مددکاران اجتماعی در بیمارستان‌ها گفت: در بیمارستان‌ها مسوولیت سلامت اجتماعی افراد را مددکاران اجتماعی می‌توانند پیگیری کنند .

دکتر محسن شهریاری افزود : زمانی که فرد بیمار می‌شود، افراد خانواده نمی‌توانند حمایت لازم را از وی انجام دهند اما مددکاران می‌توانند به طور فعال وارد شده و بیماران را حمایت کنند.

شهریاری با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم جایگاه واقعی مددکاران را به مسوولان، بیماران، خیرین و جامعه منتقل کنیم، گفت: تغییرات تعرفه‌ای و مالی در حوزه مددکاران با پرستاران قابل قیاس نیست و باید حمایت‌های بیشتری برای مددکاران داشته باشیم.

وی یادآور شد: تعداد مددکاران اجتماعی در نظام سلامت هر کشور بسته به شرایط آن کشور است. در کشور ما به دو تا سه برابر مددکاران فعلی نیاز است.

شهریاری خاطرنشان کرد: با توجه به ازدیاد تعداد بیماران در جامعه با بکارگیری مددکاران اجتماعی در قالب کار تیمی به علت یابی بیماری در جامعه پرداخته شود.

وی افزود: بدین معنی که مددکاران اجتماعی با استفاده از تکنیک های منحصر به فرد خود از جمله کار جامعه ای، اهداف اجتماعی و در اجرای برنامه سلامت و بهداشت مبتنی بر جامعه نقش خود را به بهترین وجه ایفاء کنند.

معاون اجتماعی دانشگاه اظهار داشت : در حال حاضر مددکاران اجتماعی در سراسر زنجیره خدمات درمان (بیماران سرپایی، حاد، مزمن، مداخله در بحران، مشاوره، حمایت و مدیریت مورد) نقش خود را ایفا می کنند.

شهریاری افزود: شرکت در بحران های طبیعی، جهانی و ملی، چالش های بیماران در راستای خصوصی سازی مراکز درمانی و استرس های وارده بر بیماران و خانواده های آنان، از عمده نقش های مددکاران اجتماعی می باشد که میتواند در آن مداخله داشته باشند .

 


از مجموع 1 رأی