کارگروه سلامت و امنیت غذایی (ساغ) شهرستان گرمه با حضور معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار شد.

در این کارگروه معاون اجتماعی دانشگاه با تاکید بر راه اندازی مجامع سلامت محله و شهرستان گفت : بدون مشارکت مردم نمی توان امیدوار بود برنامه های حوزه سلامت به نتیجه برسد لذا باید کاری کنیم تا همه در این کار احساس مسئولیت کرده و همکاری کنند.

دکتر محسن شهریاری گفت: مفهوم اجتماعی شدن نظام سلامت این است که با همکاری هدفمند بتوان مشارکت عموم را جلب کرد که در این راستا با ایجاد کانون های سلامت محلات زمینه مشارکت هدفمند مردم فراهم شده است.

شهریاری با اشاره به نقش کانون‌های سلامت محله بیان کرد : این کانون‌‌ها یک تشکل اجتماع محور هستند که در نقاط شهری و روستایی توسط مردم شکل می‌گیرند.

وی بیان کرد: کانون سلامت محله به دنبال افزایش مشارکت موثر، کارآمد و پویای مردم در توسعه سلامت خود و خانواده و محلات است و مدیران و سازمان های های مردم نهاد باید به دنبال آن باشند.

وی اظهار داشت: افزایش سلامت همه جانبه مردم، افزایش سطح مهارت‌های افراد جامعه در عرصه‌های مختلف سلامت و اجتماعی شدن و همگانی شدن مقوله سلامت از اهداف راه‌اندازی کانون های محله می باشد .

وی با بیان اینکه موضوع سلامت در چهار بعد اساسی یعنی جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی در سیاستگذاری ها، مد نظر مدیران شهری بوده است، اظهار کرد: با توجه به شعار امسال سازمان جهانی بهداشت درباره سلامت روان و مقابله با هر نوع افسردگی، تلاش میکنیم تا اقدام های وسیعی در این زمینه انجام شود .

 

 


از مجموع 1 رأی