شهردار بجنورد از آمادگی شهرداری در اجرای برنامه های مجمع سلامت استان و همکاری همه جانبه در ارائه آموزش مهارت های اجتماعی خبر داد .

به گزارش وب دا ، «روح الله براتیان» در نخستین مجمع سلامت خراسان شمالی در سالن گلشن بجنورد اظهار کرد: حدود 85 درصد مرگ و میرها در کشورمان ناشی از بیماری های غیر واگیر است که با آسیب شناسی این آمار کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از آسیب های اجتماعی به سبک زندگی غلط در جامعه ما بر می گردد، خاطرنشان کرد: در ساختار مدیریت شهری با تغییر در استراتژی ها، انسان محوری را در طراحی مدیریت شهری به عنوان اولویت کاری خود قرار داده ایم.

وی انسان محوری در برنامه ها را عاملی برای توجه ویژه به بحث شاداب زندگی کردن مردم و کاهش استرس، حضور اجتماعی بالای مردم و در کنار هم بودن خانواده ها دانست و یادآور شد: توجه به نشاط اجتماعی جزو برنامه های اصلی شهرداری است.

شهردار بجنورد یکی از برنامه های ایجاد نشاط اجتماعی را برگزاری پیاده روی های خانوادگی دانست و افزود: نتیجه اجرای این برنامه، همگرایی در میان خانواده هاست که تاثیرات مستقیمی بر سلامت جسمی و روحی مردم دارد.

وی با بیان اینکه در شهرداری به جهت حساس کردن طبقات اجتماعی عناوینی را برای نصب در معابر ، اماکن و خیابان ها انتخاب می کنیم که اثر گذار است، اضافه کرد: برای نمونه انتخاب نام پارک «مادر و کودک » یعنی تبیین اثرگذاری مادر در خانواده و اثر عاطفی آن در جامعه که پیام مهمی را در پی دارد.

«براتیان» با اشاره به اینکه 50 درصد جامعه شهری ما را بانوان تشکیل می دهند، تصریح کرد: با توجه به این آمار، میزان تاثیرگذاری این قشر در جامعه بسیار بیشتر و بالای 80 درصد است که در شهرداری به جهت این سهم والا، برنامه های زیادی نظیر اجرای پارک بانوان در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه انسان در هر دوره از زندگی نیازمند آگاهی بخشی است، اظهار کرد: ارتقای آگاهی جامعه و اطلاع رسانی باید در دستور کار مجمع سلامت قرار گیرد.

براتیان اعلام کرد: شهرداری آماده است با تمام امکانات زیرساختی در تمام طبقات اجتماعی و سنین، آموزش مهارت های اجتماعی را ارائه دهد.

وی راه اندازی کارناوال گل در نوروز امسال را اقدامی در راستای افزایش نشاط اجتماعی دانست و با تاکید بر اجرای برنامه هایی نظیر پیاده روی که همگرایی اجتماعی را در پی دارد، یادآور شد: شهرداری بجنورد از ابتدای تابستان در راستای افزایش نشاط اجتماعی برنامه های ویژه ای را پیش بینی کرده است.

شهردار بجنورد اضافه کرد: در راستای اجرای هرچه بهتر اهداف مجمع سلامت، شهرداری بجنورد آماده همکاری همه جانبه است.